Brza hrana vodi ka Alchajmerovoj bolesti?

desk - 30. decembar 2011. u 17.53

Velike količine zasićenih masnih kiselina koje se unose brzom hranom dovode do degenerativnih promena moždanog tkiva i skupljanja mozga, objavljeno je u zvaničnom žurnalu Američke akademije za neurologiju.

Poznato je da preterano konzumiranje hamburgera, prženih krompirića, krofni, čipsa, pica i ostale brze hrane bogate zasićenim masnim kiselinama, nije idealno za našu liniju, ali se nedavno pokazalo da to može da dovede i do oštećenja mozga.

Američki istraživači sa Univerziteta medicinskih nauka u Portlandu ustanovili su da brza hrana utiče i na pojavu Alchajmerove bolesti.

Naime, kod osoba koje unose velike količine zasićenih masnih kiselina, lakše dolazi do degenerativnih promena moždanog tkiva.

Istraživanjem, kojim je obuhvaćeno stotinak osoba starijih od 65 godina i čiji su rezultati objavljeni u žurnalu ´Neurology´, analizirani su nepoznati faktori rizika demencije.

Naučnici su ustanovili da se mozak ljudi koji imaju visok postotak trans masnih kiselina (oblik zasićenih masnih kiselina) skupio, što utiče na loše pamćenje, lošu koncentraciju i izaziva probleme kod govora.

Za razliku od njih, osobe čija je ishrana bogata vitaminima B, C, D i E imaju veću zapreminu mozga i bolje kognitivne sposobnosti i pamćenje.

Istraživanjem je ustanovljeno i da omega 3 masne kiseline takođe imaju pozitivno dejstvo na mozak, jer poboljšavaju našu sposobnost da rešavamo pobleme, planiramo i obavljamo više radnji istovremeno. (RTS)