Исхраном против хиперактивности
nebojsa - 11. јануар 2012. у 05.15
Одређени начин исхране могао би повољно да утиче на хиперактивну децу која пате од поремећаја пажње - ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), показало је истраживање објављено у америчком медицинском часописа „Педијатрикс” (Pediatrics).
Научници су дошли до закључка обавивши анализу недавно обављених истраживања везаних за тај проблем.
Констатовано је, међутим, да је тешко утврдити позитивно дејство режима исхране на бази додатака исхрани или којима се укидају одређени прехрамбени производи, тако да се понекад могу ограничити на плацебо (лажни) ефекат.
Интервенције везане за исхрану у лечењу ADHD зато, како сматрају научници, треба сматрати алтернативном терапијом.
Истраживачи, ипак, истичу корист од одређених дијета, као што је Феинголдова дијета која не препоручује на пример конзумирање намирница наранџасте и црвене боје, као што су кобасице, хот-дог, грожђе, јабуке, али и дијете намењене уклањању из исхране сваког потенцијалног алергена, као што су јаја, чокалада, сир, ораси и слично.
(Танјуг)
Serbian Cafe